Neurochirurgie Timișoara

Clinica de Neurochirurgie din Timișoara este un centru regional în care se rezolvă patologia cerebrală și spinală, tumorală, vasculară și traumatică, la adulti și copii. Totodată este un centru de pregatire universitar și postuniversitar.

Abonati-va la newsletter

Clinica de Neurochirurgie din Timisoara este un centru regional in care se rezolva patologia cerebrala.

Clinica de Neurochirurgie Timisoara pretuieste si respecta intimitatea ta. Pentru mai multe informatii, citeste Politica de confidentialitate.

Noutati

Două intervenţii în premieră absolută pentru vestul României

iulie 2016

Stimularea măduvei spinării, într-un proiect româno-maghiar

O echipă româno-maghiară de medici neurochirurgi şi neurologi a efectuat, vineri, 1 iulie a.c., o dublă intervenţie chirurgicală în premieră absolută pentru partea de vest a României.

Proiectul, în colaborare cu firma Medtronic şi demarat acum doi ani de către Secţia de Neurochirurgie a Spitalului Judeţean Timişoara, a fost manageriat de Dr. Horia Pleş, şeful secţiei de Neurochirurgie, cu sprijinul direcţiunii Spitalului Judeţean.

Stimularea măduvei spinării înseamnă o intervenţie pentru durerile de spate cronice și / sau dureri ale membrelor inferioare. Stimularea măduvei spinării poate fi o alternativă eficientă sau un tratament adjuvant pentru alte tratamente care nu au reușit să gestioneze durerea.

Concret, o asemenea intervenţie înseamnă că un electrod este implantat pe măduva spinării şi descarcă semnale electrice mici produse de un pacemaker montat în peretele abdominal. Semnalele de durere sunt inhibate înainte de a ajunge la creier, astfel că durerea dispare.

Stimularea maduvei spinării poate fi o alternativă eficienta atunci când terapiile convenţionale şi medicamentoase pentru dureri sistemice nu au dat rezultatele scontate sau când apar efecte secundare intolerabile.

De asemenea, stimularea măduvei spinării se ia în considerare înainte de a se efectua proceduri chirurgicale ireversibile, neurodestructive.

« Inapoi la noutati